Reklamacije i uslovi kupovine
Molimo Vas da pažljivo pročitate pravila koja primenjujemo u Olimp Sportu a tiču se reklamacija..Zadržavamo pravo da bez prethodnog obaveštavanja vršim izmene i dopune ovih uslova.
Opisi i slike proizvoda
Olimp Sport nastoji da sve proizvode opiše što je preciznije i tačnije moguće, kao i da stavi verodostojne fotogradije artikala, međutim ne garantuje da su svi navedeni podaci u vezi proizvoda 100% tačni, kompletni, i bez grešaka. Ako proizvod koji ste kupili nekim slučajem odstupa od podataka koji su navedeni na sajtu možete ga vratiti u nekorišćenom stanju sa kompletnom dokumentacijom koju ste uz njega dobili, a mi ćemo vam vratiti novac ili zameniti za drugi odgovarajući artikal.Ovo se veoma retko dešava jer se trudimo da iz raznih izvora obezbedimo što tačnije fotografije i opise proizvoda.
Izjava o zaštiti podataka o ličnosti i poštovanje zakona o istome
Obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost i lične podatke svih naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalitetne usluge. Svi podaci o kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla. Svi zaposleni naše internet prodavnice odgovorni su za poštovanje načela zaštite privatnosti.Možete u sledećoj kategoriji servisnih informacija pročitati ceo zakon o zaštiti podataka o ličnosti.Takođe naj sajt poseduje ssl sertifikat koji stiti vaše lične podatke koji su kodirani i stoga sigurni od eventualnih pokušaja krađe podataka.
Reklamacije
Olimp Sport je svestan prava svojih kupaca i osnovni prioritet firme je zadovoljan kupac i da ponovo kupuje od nas.
Oštećenje u transportu robe
Prilikom transporta robe brzom poštom ponekad se nažalost desi oštećenje.Svako oštećenje pri transportu, nedostajanje nekih delova i eventualnu neispravnost nekog proizvoda kupac je dužan da prijavi u roku od 24h od prijema robe. Kupac je dužan da primljenu robu proveri po prijemu i ako je došlo do neke greške ili propusta, mi ćemo se potruditi da je u najkraćem roku ispravimo. Ukoliko na paketu ima vidnih oštećenja u obliku pocepanih delova ili nagnječenja ili nešto slično, pošiljku ne bi trebalo da preuzmete od brze pošte već je odbijete.
Ukoliko uočite takvo oštećenje:
- Nemojte primiti i potpisati prijem pošiljke.
- U tom slučaju možete zamolite kurira brze pošte da sačeka dok proverite da li oštećenje na pakovanju uslovilo i oštećenje samog proizvoda ili možda gubitak delova. Ukoliko proizvod nije oštećen, i ustanovite da su svi delovi su na broju, možete onda izvršiti prijem pošiljke.
- Ukoliko vam deluje da je proizvod oštećen (ili da nedostaju delovi), definitvno odbijte prijem pošiljke, i javite se nama, radi utvrđivanja daljih koraka kako biste dobili ispravan, neoštećen proizvod.
- Ukoliko ste ipak primili pošiljku, a kasnije ste zaključili da je došlo do oštećenja u transportu obavezno sačuvajte originalnu ambalažu, u kojoj vam je pošiljka isporučena i
molimo da slikate oštećenu ambalažu i proizvod, i sliku pošaljete na naš e mail olimpsport3@gmail.com
Ako pak tokom instalacije ili prvog puštanja u rad utvrdite da je proizvod nekim slučajem neispravan, potrebno je da nas odmah obavestite na mail sa opisom problema i vašim kontaktom.
Zamena za neki drugi artikal ili povraćaj novca
Ukoliko niste zadovoljni nekim artiklom , možete ga zameniti za drugi artikal ili da vam se vrati novac pod sledećim uslovima
- da nije prošlo više od 14 dana od kako smo vam ga poslali
- da nam ga vratite nekorišćenog, u originalnom stanju i ambalaži bez ikakvih tragova korišćenja, sa svom propratnom dokumentacijom.
- potrebno je da doplatite razliku u ceni (ukoliko je ima) i poštarinu za ponovno slanje novog artikla kao i za slanje vašeg proizvoda nazad.
- u slučaju odustanka od ugovora, popunjen obrazac za odustanak (koji je dostavljen uz račun prilkom isporuke robe) pošaljite nam poštom na adresu firme ili na naš e mail.
Pravo potrošača na odustanak od ugovora
ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014 i 6/2016 - dr. zakon)
Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).
Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način (u daljem tekstu: obrazac za odustanak).
Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku iz stava 1. ovog člana.
Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.
Ako trgovac omogući potrošaču da elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.
Protekom roka iz člana 29. ovog zakona prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.
Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama st. 1.-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.
Oblik i sadržinu obrasca za odustanak propisuje ministar nadležan za poslove zaštite potrošača.
Uz račun, dostavlja se potrošaču obrazac za odustanak od ugovora.
POVRAĆAJ NOVCA
Olimp Sport će po prijemu vraćene robe, nakon konstatacije da je roba vraćena u nekorišćenom stanju i bez oštećenja, izvršiti povraćaj uplate novca koju je primio.
U slučaju da se radi povrat novca usled uvažene reklamacije u garantnom roku i/ili raskida ugovora od strane kupca u propisanom roku, potrebno je da nam kupac dostavi broj svog tekućeg računa u banci ili pošti i sredstva vraćamo na njegov račun.
Obaveze kupaca u slučaju odustanka od ugovora
- U slučaju odustanka od ugovora, popunjen obrazac za odustanak (koji je dostavljen uz račun prilkom isporuke robe) pošaljite nam poštom na adresu ili na e mail
- Rok za odustanak od ugovora iznosi 14 dana, ovaj rok teče od dana kada ste Vi primilli robu.
- Dužni ste da nam robu u originalnoj ambalaži, sa svom propratnom dokumentacijom, vratite bez odlaganja a najkasnije u roku od 14 dana od dana kad ste poslali obrazac za odustanak
- Snosite punu odgovornost za slanje paketa nazad a odnosi se na eventualna oštećenje pri vraćanju robe.
- U skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača, Vi snosite troškove vraćanja robe i snosite rizik eventualnih oštećenja pri vraćanju iste.
- Iznos koji ste platili po osnovu ugovora, biće Vam vraćen najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema izjave o jednostranom raskidu.
Garancije
Ukoliko u karakteristikama ili opisu proizvoda nije drugačije navedeno garancija (saobraznost) važi 2 godine od datuma kupovine proizvoda.U većini proizvoda
prilikom kupovine dobijete garantni list i obraćate se direktno ovlaščenim servisima.Kupac snosi troškove transporta robe do ovlašćenih servisa kao i trošak dostave
iz servisa nazad.
Вансудско решавање потрошачких спорова
Један од начина за остваривање потрошачких права јесте вансудско решавање спорова. Уколико потрошач није задовољан исходом решавања рекламације коју је уложио трговцу, потрошачки спор се може решити вансудским путем уз помоћ трећег лица које, у складу са Законом и заштити потрошача, мора бити:
неутрално,
независно и
непристрасно.
Вансудско решавање потрошачких спорова је поступак предвиђен за решавање свих врста потрошачких спорова, без обзира на врсту и вредност спора, а поступак је:
брз,
ефикасан и
потпуно поверљив.
Треће лице које посредује у поступку решавања спора између потрошача и трговца је тело за вансудско решавање потрошачких спорова које помаже странама у спору да пронађу конструктивно и компромисно решење. Ова тела морају испунити прописане услове да би се уписала на Листу тела за вансудско решавање потрошачких спорова коју сачињава и јавно објављује Министарство унутрашње и спољне трговине. У свом раду морају следити одређена правила и критеријуме како би стране у спору имале исту могућност аргументације, али и правовремене информације које се тичу како евентуалних трошкова, тако и правних последица исхода вансудског решавања потрошачког спора. Министарство унутрашње и спољне трговине финансира рад тела за вансудско решавање потрошачких спорова исплатом финансијских средстава по завршеном поступку.
тела за вансудско решавање потрошачкихЛиста тела за вансудско решавање потрошачких спорова доступна је на званичној интернет страници Министарства на следећем линку: https://mtt.gov.rs/extfile/sr/33309/Lista%20tela%20za%20vansudsko%20nova....
Ток поступка вансудског решавања потрошачког спора
Потрошач је претходнио изјавио рекламацију трговцу
Потрошач, непосредно преко поште или електронским путем доставља предлог Министарству,
Министарство прослеђује предлог телу за вансудско решавање потрошачког спора, најближем месту пребивалишта потрошача или телу за које је Министарство процени да ће поступак решити на најефикаснији начин.
Тело за вансудско решавање потрошачког спора одлучује о оправданости предлога у року од 15 дана од дана пријема предлога.
Трговац је обавезан да учествује у поступку вансудског решавања потрошачких спорова
Поступак вансудског решавања спорова окончава се:
препоруком о начину решавања потрошачког спора
закључењем споразума о решавању спора
одлуком тела да се поступак обуставља, јер даље вођење није целисходно
Рекламација и начин решавања рекламације
Члан 55.
Потрошач може да изјави рекламацију продавцу ради остваривања
својих права из члана 51. и члана 80. овог закона, као и због погрешно
обрачунате цене и других недостатака.
Потрошач може да изјави рекламацију продавцу ради остваривања
својих права из члана 53. овог закона у року у коме је предвиђена одговорност
36
продавца по основу несаобразности, а после истека тог рока рекламација се
изјављује издаваоцу гаранције.
Трговац је дужан да прими изјављену рекламацију.
Продавац је дужан да на продајном месту видно истакне обавештење о
начину и месту пријема рекламација, као и да обезбеди присуство лица
овлашћеног за пријем рекламација у току радног времена.
Потрошач може да изјави рекламацију усмено на продајном месту где је
роба купљена или на другом месту које је одређено за пријем рекламација,
телефоном, писаним путем, електронским путем или на трајном носачу записа,
уз доставу рачуна на увид или другог доказа о куповини (копија рачуна, слип и
сл.).
Продавац је дужан да води евиденцију примљених рекламација и да је
чува најмање две године од дана подношења рекламација потрошача.
Приликом обраде података о личности потрошача, продавац поступа у складу
са прописима којима се уређује заштита података о личности.
Продавац је дужан да потрошачу без одлагања изда писану потврду или
електронским путем потврди пријем рекламације, односно саопшти број под
којим је заведена његова рекламација у евиденцији примљених рекламација.
Евиденција о примљеним рекламацијама води се у облику укоричене
књиге или у електронском облику и садржи нарочито име и презиме подносиоца
и датум пријема рекламације, податке о роби, кратком опису несаобразности и
захтеву из рекламације, датуму издавања потврде о пријему рекламације,
одлуци о одговору потрошачу, датуму достављања те одлуке, уговореном
примереном року за решавање на који се сагласио потрошач, начину и датуму
решавања рекламације, као и информације о продужавању рока за решавање
рекламације.
Продавац је дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од
дана пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори
потрошачу на изјављену рекламацију. Одговор продавца на рекламацију
потрошача мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, образложење
ако не прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву потрошача о начину
решавања и конкретан предлог у ком року ће и како решити рекламацију
уколико је прихвата. Рок за решавање рекламације не може да буде дужи од 15
дана, односно 30 дана за техничку робу и намештај, од дана подношења
рекламације.
Продавац је дужан да поступи у складу са одлуком и предлогом за
решавање рекламације, уколико је добио претходну сагласност потрошача. Рок
за решавање рекламације прекида се када потрошач прими одговор продавца
из става 9. овог члана и почиње да тече изнова када продавац прими
изјашњење потрошача. Потрошач је дужан да се изјасни на одговор продавца
најкасније у року од три дана од дана пријема одговора продавца. Уколико се
потрошач у прописаном року не изјасни, сматраће се да није сагласан са
предлогом продавца из става 9. овог члана.
Уколико продавац из објективних разлога није у могућности да удовољи
захтеву потрошача у прописаном року, дужан је да о продужавању рока за
решавање рекламације обавести потрошача и наведе рок у коме ће је решити,
као и да добије његову сагласност, што је у обавези да евидентира у
евиденцији примљених рекламација. Продужавање рока за решавање
рекламација могуће је само једном.
37
Уколико продавац одбије рекламацију, дужан је да потрошача обавести
о могућности решавања спора вансудским путем и о надлежним телима за
вансудско решавање потрошачких спорова.
Немогућност потрошача да достави продавцу амбалажу робе не може
бити услов за решавање рекламације, ни разлог за одбијање отклањања
несаобразности.
Уколико продавац усмено изјављену рекламацију реши у складу са
захтевом потрошача приликом њеног изјављивања, није дужан да поступи на
начин предвиђен ставом 7. и ставом 9. овог члана.